Hé hoe gaat ie? Druk, geen tijd, ben moe. Werk nu 60 uur in de week, wauw! En geeft het energie? Het is even stil aan de andere kant van de lijn. Trein geluiden op de achtergrond. Tja, energie, ik slaap in de weekend dagen 12uur per dag. Wederom mijn vraag: Maar geeft het energie? Een mompel antwoord retour: “Ik heb nu wel veel verantwoording dus kan zaken wel regelen.
Yes, top antwoord! Hoeveel tijd hebben we dan, hoeveel energie aan tijd mag het kosten?
Ooit werd er bij mij aangegeven, “als je haast hebt moet je stilstaan”
Maar hoeveel tijd hebben we dan?
Mocht je de 80 bereiken dan heb je toch al zo’n 26.000 dagen tussen niets en eeuwigheid.
Hebben we ooit les gehad in het bedienen van onze mailbox, het app. verkeer of ploeteren we zalig verder?
Disney heeft het over andere tijd, tijd die je besteed aan je gasten. In onze drukke tijd dat we soms vergeten om mensen terug te bellen, waarin afspraak een afspraak is. En we boos worden als DHL het pakketje achter het huis mocht bezorgen. Of we vertellen op Facebook hoe ongehoord de bezorger aan het touwtje uit de voordeur heeft getrokken om het pakket in de hal te plaatsen. Lieve mens, als je niet gelooft in het touwtje uit je brievenbus van Jan Terlouw, hang het dan ook niet uit je deur, voorkomt gezeur van jou, als ouwe deur.
Welkom digitale wereld, welkom mensen die door drukte nooit thuis. Word zelf altijd heul vrolijk als er weer een pakket wordt bezorgd, yes, alweer mijn verjaardag!
Zit het in de bladeren aan de boom, ze verkleuren en onze stemming ook?
Terug naar Disney, waarin ze de medewerkers trainen in het creëren van Magische momenten, dit zijn de geplande gebeurtenissen die tot doel hebben om de Gasten te vermaken en hun ervaring te verbeteren.
Take 5’s zijn spontaner, de medewerkers zijn erin getraind gelegenheden te benutten om iets bijzonders voor de gasten te doen: een gemorst ijsje door een gratis ijsje te vervangen; een ouder persoon naar het toilet te begeleiden; een klein meisje dat als Assepoester is verkleed om haar handtekening vragen.
Gewoon binnen 5 minuten de gasten versteld laten staan.
Op zoek gaan naar magie start bij het team van medewerkers die weten dat het altijd draait om “het overtreffen van verwachtingen”. Gastvrij zijn en met een open houding in kleine dingen het grote verschil maken. Het creëren van een herinnering waar geen marketing budget tegenop kan.
In een wereld waarin we met z’n allen nog sneller draaien, gas geven, blijft het contact tussen mensen, aandacht voor wat er is en hierop inspelen je kans voor een magistrale toekomst. Klantenbinding door een glimlach te laten verschijnen, gasttevredenheid te vergroten.
Daar hoef je echt geen Disney held voor te zijn. Iedereen in je team kan dit bereiken.
En ben benieuwd wanneer jij de pakket bezorger een knuffel gaat geven.
Of zoals afgelopen weekend met verbazing door mij beluisterd.
Een dame klaagt over haar vaatwasser: “wat een gedoe om weer met de hand te moeten afwassen, dat ben ik niet meer gewend. Al 4x een monteur op bezoek geweest, vreselijk! Zo erg dat we elkaar al gaan tutoyeren.
Alleen het woord al, tutoyeren, Edwin Evers zou er een jingle voor gaan afspelen: “een woord dat je niet zo vaak hoort “
Wie ben jij dan? Ben je dan meer dan die handige knapperd die als een tovenaar met je vaatwasser aan de slag kan gaan?
Maak het verschil, naar elkaar, doe het misschien soms een beetje voor jezelf.
Want We moeten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan maar in alle chaos vooral een beetje meer oog gaan krijgen voor elkaar.
There is a superhero inside all of us,
We just need the courage to put on the cape
Don’t wait to make the difference
Bron:
Foto RuMaKblog
You tube Maddie and Zoe sing “Let It Go” from Disney’s “Frozen”
Mark Bezos: A life lesson from a volunteer firefighter